Activitate luna februarie 2020
Nivel II, Grupa mare (Ştrumfilor)
Dezvoltare personală, consiliere şi orientare.
Săptămâna: 03-07 februarie 2020
Tema săptămânală: “ Emoţionel mă învaţă ce este empatia”
Luni, 03.02.2020
Subtema: “ Ce înseamnă empatia?“
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Să ne gândim la emoţiile celorlalţi – activitate de comunicare, experienţere şi recunoaştere a emoţiilor celorlalţi;
- Trenul veseliei- joc distractiv, muzical;
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;
O2: Să înveţe să identifice trăirile emoţionale ale celorlalţi;
O3: Să propună modalităţi de aşi manifesta empatia, să exerseze manifestarea empatiei;
O4. Să-şi coordoneze corect mişcările în cadrul jocului şi să-şi dezvolte abilităţile de verbalizare în timpul jocului, atenţie, orientare spaţială şi lateralitate..
Marţi, 04.02.2020
Subtema: “ Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face!.“
Activităţi: 1. Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face – film educativ;
- Fişă de colorat – activitate plastică ;
- Am văzut o bunicuţă –joc muzical distractiv.
Obiective:
O1: Să identifice reacţiile emoţionale proprii şi ale celorlalţi;
O2: Să eticheteze corect reacţiile emoţionale proprii şi ale celorlalţi;
O3: Să înveţe că într-o anumită situaţie, nu toată lumea reacţionează la fel;
O4: Să folosească corect instrumentele de lucru şi culorilel potrivite;
O5: Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului şi cu ritmul acestuia;
O6: Să exprime prin mişcare starea sufletească creată de muzica audiată.
Miercuri, 05.02.2020
Subtema: “ Am învăţat să fiu empatic..“
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Cum te-ai simţi în locul lui – joc de rol- recunoaşterea emoţiilor celorlalţi;
- Caruselul cifrelor – joc matematic distractiv.
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor; Să participe la activităţile de grup
O2: Să înveţe să identifice trăirile emoţionale ale celorlalţi;
O3: Să identifice consecinţele reacţiilor emoţionale;
O4: Să propună modalităţi de aşi manifesta empatia, să exerseze manifestarea empatiei;
O5: să-şi dezvolte atenţia şi perspicacitatea ;
O6: să recunoască cifrele, să le aşeze în ordine crescătoare şi descrescătoare
Joi, 06.02.2020
Subtema: “ Ştiaţi că?“
Activităţi: 1. De ce hibernează animalele? – filmuleţ educativ;
- Sari broscuţo, sari! – joc distractiv de mişcare
- Câte borcane cu miere are ursuleţul- joc matematic -distractiv.
Obiective:
O1: Să urmărească cu atenţie filmul educativ;
O2: Să înţeleagă toate curiozităţile despre hibernare;
O3: Să respecte regulile jocului
O4: Concentrare şi atenţie în timpul jocului.
O5: Să recunoască cifrele, să formeze mulţimi;
O6: Să asocieze cifrele cu numărul de elemente din mulţimi
Vineri, 07.02.2020
Subtema: Logopedia distractivă.
Activităţi: 1. Tractoraşul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;
- Ursuleţii neascultători –poezie terapeutică pentru diferenţierea fonematică a sunetului R, relaţionarea pozitivă cu părinţii.
Obiective:
O1: Să recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;
O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul şi fluenţa vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;
O3: Să difernţieze fonematic sunetul R, să conştientizeze consecinţele negative ale neascultării părinţilor;
O4: Relaţionarea pozitivă cu părinţii.
Săptămâna 10-14 februarie 2020
Tema săptămânală: “ Prietenul la nevoie se cunoaste.”
Luni, 10.02.2020
Subtema: Să învăţăm cum să fim prieteni..
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Peştişorul prietenos – poveste terapeutică;
- Şarpelui îi este foame- joc distractiv de mişcare şi perspicacitate;;
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;
O2: Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple; să reacţioneze la acestea;
O3: Să desprindă mesajul educaţional şi emoţional transmis de poveste;
O4: Să-şi dezvolte empatia faţă de personajele din poveste;
O5: Să-şi dezvolte atenţia şi perspicacitatea, motricitatea grosieră şi lateralitatea;
Marţi, 11.02.2020
Subtema: Prieteni adevăraţi.
Activităţi: 1. Prietneni adevăraţi – joc de rol;
- Peştisorul prietenos – artterapie ;
- Săritura iepuraşului Ţup –joc distractiv de mişcare.
Obiective:
O1: Să –şi dezvolte abilitatea de a interpreta un rol:
O2: Să înţeleagă şi să transmită mesajul din rolul care i-a fost atribuit;
O3: Dezvoltarea unor comportamente pro-sociale prin relaţii de prietenie şi prin comunicare cu ceilalţi;
O4: Să cunoască şi să utilizeze instrumentele de lucru pentru realizarea activităţii plastice;
O5: să-şi dezvolte rapiditatea mişcărilor în raport cu atenţia şi concentrarea.
Miercuri, 12.02.2020
Subtema: Prietenul la nevoie se cunoaşte..
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Detectivul de emoţii ne spune că prietenul la nevoie se cunoaşte – film educativ;
- Câţi prieteni are peştişorul Dinu – joc matematic distractiv.
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;
O2: Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple; să reacţioneze la acestea;
O3: Să identifice cauzele şi consecinţele reacţiilor emoţionale, să eticheteze corect emoţiile:
O4: Să-şi diversifice repertoriul de strategii şi de reglare emoţională;.
O5: Să recunoască animalele marine care locuiesc împreună cu peştişorul Dinu;
O.6: Să formeze mulţimi mai mari sau mai mici şi să asocieze cifrele cu numărul elementelor din mulţimi.
Joi, 13.02.2020
Subtema: Ştiaţi că?
Activităţi: 1. Despre gheţari – filmuleţ educativ;
- Cleştele fermecat – joc pentru dezvoltarea motricităţii fine;
- Ştafeta- joc competitiv pe echipe;.
O1: Să urmărească cu atenţie filmul educativ;
O2: Să înţeleagă toate curiozităţile despre gheţari;
O3: Să-şi dezvolte motricitatea fină;
O4: Să-şi dezvolte gândirea logică şi abilităţile de a participa la o competiţie, dezvoltarea spiritului de echipă şi a fairplay-ului;
Vineri, 14.02.2020
Subtema: Logopedia distractivă.
Activităţi: 1. Tractoraşul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;
- Jojo în pijama –poezie terapeutică pentru consolidarea sunetului J, diminuarea comportamentului opozant.
Obiective:
O1: Să recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;
O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;
O3: Consolidarea sunetului J , diminuarea comportamentului opozant.
Săptămâna 17-21 februarie 2020
Tema săptămânală: “ Sa invatam sa rezolvam problemele dintre prieteni”
Luni, 17.02.2020
Subtema: Ne jucăm şi ne certăm.
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Alfi, Pufi şi Puşu ne învaţă să rezolvăm problemele între prieteni – interpretare de scenarii prin joc de rol;
- Obiectul misterios- joc de atenţie şi perspicacitate;
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;
O2: să-şi dezvolte empatia faţă de ceilalţi;
O3: să-şi dezvolte capacitatea identificării emoţiilor prin joc;
O4: Să înveţe să rezolve problemele care pot să apară într-o relaţie de prietenie;
O5: Să exerseze strategii de rezolvare a problemelor şi să reacţioneze adecvat în situaţii conflictuale.
O6: Să-şi dezvolte atenţia, perspicacitatea şi gândirea logică.
Marţi, 18.02.2020
Subtema: Nu te supăra prietene
Activităţi: 1. Cei trei prieteni – poveste terapeutică;
- Martin, Mac şi Pui sunt din nou prieteni – scenetă joc de rol;
- Mingea buclucaşă –joc de mişcare şi atenţie..
Obiective:
O1:să audieze cu atenţie textul povestirii, să desprindă mesajul emoţional şi educaţional din poveste;
O2: să-şi manifeste prin joc empatia faţă de stările emoţionale ale celorlalţi, prin gesturi (mângâiere, îmbrăţişare, etc.);
O3: să înţeleagă propriile emoţii şi pe ale celorlalţi;
O4: să-şi dezvolte atenţia şi perspicacitatea ;
O5: să-şi dezvolte motricitatea grosieră;
O6: să dezvolte o atitudine pozitivă în timpul jocului.
Miercuri, 19.02.2020
Subtema: Pritenul meu necuvântător
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Am sau îmi doresc un animal de companie – dezbateri în grup;
- Cel mai bun prieten necuvântător – activitate plastică.
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;
O2: Să-şi dezvolte abilitatea de a comunica cu colegii de grupă;
O3: Să-şi exprime dorinţele şi nemulţumirile;
O4: Să înveţe beneficiile relaţiei cu un animal de companie;
O5: Să menţină ordinea la spaţiul de lucru;
O6: Să aleagă culorile potrivite şi să-şi menţină poziţia corectă la masa de lucru.
Joi, 20.02.2020
Subtema: Ştiaţi că?
Activităţi: 1. Cânele, cel mai bun prieten al omului – filmuleţ educativ;
- Ajută-l pe Grivei să ajungă la os – joc de perspicacitate, îndemânare, dezvoltarea motricităţii fine şi grosiere;
Obiective:
O1:Să urmărească cu atenţie filmuleţul şi să înţeleagă scenariul;
O2: să comunice impresii, idei pe baza observărilor efectuate;
O3: Să identifice calităţile pe care le are câinele;
O4: Să respecte regulile jocului;
O5: Să-şi dezvolte perspicacitate şi îndemânarea, atitudinea de inventivitate şi capacitatea de a avea idei în cadrul jocului.
Vineri, 21.02.2020
Subtema: Logopedia distractivă.
Activităţi: 1. Tractoraşul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;
- Jojo şi cutiuţa silabelor –joc pentru consolidarea sunetului J.
Obiective:
O1: Să recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;
O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;
O3: Consolidarea sunetului J şi despărţirea corectă în silabe a cuvintelor ce conţin sunetul J ;
O4: Să participe cu interes şi plăcere la activitate.
Săptămâna 24-28 februarie 2020
Tema săptămânală: “ Sursele mele de informatii?”
Luni, 24.02.2020
Subtema: Ştiu să mă informez..
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Sursele mele de informaţii – dezbatere în grup;
- Telefonul fără fir- joc de dezvoltare a abilităţilor de comunicare şi a simţului auditiv;
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;
O2: să comunice impresii, idei pe baza observărilor efectuate;
O3: dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi a simţului auditiv;
O4: participarea cu atenţie la joc atât în calitate de receptor cât şi de emiţător;
O5: să respecte regulile jocului.
Marţi, 25.02.2020
Subtema: Prima mea carte.
Activităţi: 1. Am nevoie de informaţii – joc de rol;
- Prima mea carte – activitate plastică;
- Găseşte perechea –joc cu jetoane.
Obiective:
O1: Să –şi dezvolte abilitatea de a interpreta un rol:
O2: Să înţeleagă şi să transmită mesajul din rolul care i-a fost atribuit;
O3: Să descopere cât mai multe mijloace de informare, potrivite vârstei lor;
O4: să compună în mod original şi personal spaţiul plastic;
O5: să-şi formeze o ţinută corporală corectă
O5: să-şi dezvolte gândirea logică şi memoria;
Miercuri, 26.02.2020
Subtema: Micile enciclopedii
Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;
- Micile enciclopedii– film educativ;
- Săculeţul fermecat – joc pentru dezvoltarea gândirii şi simţului tactil.
Obiective:
O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;
O2:Să urmărească cu atenţie filmuleţul şi să înţeleagă scenariul;
O3: să comunice impresii, idei pe baza observărilor efectuate;
O4: Să-şi dezvolte atenţia, gândirea logică şi simţul tactil;
O5: Să fie apt să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte;
Joi, 27.02.2020
Subtema: Ştiaţi că?
Activităţi: 1. Viaţa în stup(drumul mierii 1) – filmuleţ educativ;
- Zboară albinuţă – joc distractiv de mişcare;
- Clip, Clap schimbă locu- joc distractiv de mişcare.
Obiective:
O1:Să urmărească cu atenţie filmuleţul şi să înţeleagă scenariul;
O2: să comunice impresii, idei pe baza celor văzute;
O3: Să acumuleze cât mai multe informaţii despre albine şi obţinerea mierii;
O4: Să respecte regulile jocului;
O5: Să asocieze mişcările sugerate de joc;
O6: Să-şi dezvolte spiritul de echipă..
Vineri, 28.02.2020
Subtema: Logopedia distractivă.
Activităţi: 1. Trenuleţul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;
- Ne distrăm şi comunicăm cu sunete silabe, propoziţii şi fraze –joc pentru dezvoltarea abilităţilor de comunicare.
Obiective:
O1: Să recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;
O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;
O3: Să repete prin joc sunetele consolidate, să despartă cuvinte în silabe şi să alcătuiască propoziţii şi fraze ;
O4: Să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte.