Dezvoltare personala Februarie 2020

 Activitate luna februarie 2020                   

Nivel II, Grupa mare (Ştrumfilor)                                                                            

Dezvoltare personală, consiliere şi orientare.

 

Săptămâna: 03-07  februarie 2020

Tema săptămânală: “ Emoţionel mă învaţă ce este empatia

 

Luni, 03.02.2020                                                 

Subtema: Ce înseamnă empatia?“

Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?-   împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Să ne gândim la emoţiile celorlalţi – activitate de comunicare, experienţere şi recunoaştere a emoţiilor celorlalţi;
  2. Trenul veseliei- joc distractiv, muzical;

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;

O2: Să înveţe să identifice trăirile emoţionale ale celorlalţi;

O3: Să propună modalităţi de aşi manifesta empatia, să exerseze manifestarea empatiei;

O4. Să-şi coordoneze corect mişcările în cadrul jocului şi să-şi dezvolte abilităţile de verbalizare în timpul jocului, atenţie, orientare spaţială şi lateralitate..

 

Marţi, 04.02.2020

Subtema: Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face!.“

Activităţi: 1. Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face – film educativ;

  1. Fişă de colorat – activitate plastică ;
  2. Am văzut o bunicuţă –joc muzical distractiv.

Obiective:

O1: Să identifice reacţiile emoţionale proprii şi ale celorlalţi;

O2: Să eticheteze corect reacţiile emoţionale proprii şi ale celorlalţi;

O3: Să înveţe că într-o anumită situaţie, nu toată lumea reacţionează la fel;

O4: Să folosească corect instrumentele de lucru şi culorilel potrivite;

O5: Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului şi cu ritmul acestuia;

O6: Să exprime prin mişcare starea sufletească creată de muzica audiată.

 

 

Miercuri, 05.02.2020

Subtema: Am învăţat să fiu empatic..“

Activităţi: 1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Cum te-ai simţi în locul lui – joc de rol- recunoaşterea emoţiilor celorlalţi;
  2. Caruselul cifrelor – joc matematic distractiv.

 

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor; Să participe la activităţile de grup

O2:  Să înveţe să identifice trăirile emoţionale ale celorlalţi;

O3: Să identifice consecinţele reacţiilor emoţionale;

O4: Să propună modalităţi de aşi manifesta empatia, să exerseze manifestarea empatiei;

O5: să-şi dezvolte atenţia şi perspicacitatea ;

O6: să recunoască cifrele, să le aşeze în ordine crescătoare şi descrescătoare

 

Joi, 06.02.2020

Subtema: Ştiaţi că?“

Activităţi: 1. De ce hibernează animalele? – filmuleţ educativ;

  1. Sari broscuţo, sari! – joc distractiv de mişcare
  2. Câte borcane cu miere are ursuleţul- joc matematic -distractiv.

Obiective:

O1: Să urmărească cu atenţie filmul educativ;

O2: Să înţeleagă toate curiozităţile despre hibernare;

O3: Să respecte regulile jocului

O4: Concentrare şi atenţie în timpul jocului.

O5: Să recunoască cifrele, să formeze mulţimi;

O6: Să asocieze cifrele cu numărul de elemente din mulţimi

 

Vineri, 07.02.2020

Subtema: Logopedia distractivă.

Activităţi: 1. Tractoraşul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;

  1. Ursuleţii neascultători –poezie terapeutică pentru diferenţierea fonematică a sunetului R, relaţionarea pozitivă cu părinţii.

Obiective:

O1: Să  recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;

O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul şi fluenţa vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;

O3: Să difernţieze fonematic sunetul R, să conştientizeze consecinţele negative ale neascultării părinţilor;

O4: Relaţionarea pozitivă cu părinţii.

 

Săptămâna 10-14 februarie 2020

Tema săptămânală: “ Prietenul la nevoie se cunoaste.

 

Luni, 10.02.2020                                                   

Subtema: Să învăţăm cum să fim prieteni..

Activităţi:  1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?-  împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Peştişorul prietenos – poveste terapeutică;
  2. Şarpelui îi este foame- joc distractiv de mişcare şi perspicacitate;;

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;

O2: Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple; să reacţioneze la acestea;

O3: Să desprindă mesajul educaţional şi emoţional transmis de poveste;

O4: Să-şi dezvolte empatia faţă de personajele din poveste;

O5: Să-şi dezvolte atenţia şi perspicacitatea, motricitatea grosieră şi lateralitatea;

 

Marţi, 11.02.2020

Subtema: Prieteni adevăraţi.

Activităţi:  1. Prietneni adevăraţi joc de rol;

  1. Peştisorul prietenos – artterapie ;
  2. Săritura iepuraşului Ţup –joc distractiv de mişcare.

 

Obiective:

O1: Să –şi dezvolte abilitatea de a interpreta un rol:

O2: Să înţeleagă şi să transmită mesajul din rolul care i-a fost atribuit;

O3: Dezvoltarea unor comportamente pro-sociale prin relaţii de prietenie şi prin comunicare cu ceilalţi;

O4: Să cunoască şi să utilizeze instrumentele de lucru pentru realizarea activităţii plastice;

O5: să-şi dezvolte rapiditatea mişcărilor în raport cu atenţia şi concentrarea.

 

Miercuri, 12.02.2020

Subtema: Prietenul la nevoie se cunoaşte..

Activităţi:  1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Detectivul de emoţii ne spune că prietenul la nevoie se cunoaşte – film educativ;
  2. Câţi prieteni are peştişorul Dinu – joc matematic distractiv.

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;

O2: Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple; să reacţioneze la acestea;

O3: Să identifice cauzele şi consecinţele reacţiilor emoţionale, să eticheteze corect emoţiile:

O4: Să-şi diversifice repertoriul de strategii şi de reglare emoţională;.

O5: Să recunoască animalele marine care locuiesc împreună cu peştişorul Dinu;

O.6: Să formeze mulţimi mai mari sau mai mici şi să asocieze cifrele cu numărul elementelor din mulţimi.

 

Joi, 13.02.2020

Subtema: Ştiaţi că?

Activităţi:   1. Despre gheţari – filmuleţ educativ;

  1. Cleştele fermecat – joc pentru dezvoltarea motricităţii fine;
  2. Ştafeta- joc competitiv pe echipe;.

O1: Să urmărească cu atenţie filmul educativ;

O2: Să înţeleagă toate curiozităţile despre gheţari;

O3: Să-şi dezvolte motricitatea fină;

O4: Să-şi dezvolte gândirea logică şi abilităţile de a participa la o competiţie, dezvoltarea spiritului de echipă şi a fairplay-ului;

 

Vineri, 14.02.2020

Subtema: Logopedia distractivă.

Activităţi:   1. Tractoraşul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;

  1. Jojo în pijama –poezie terapeutică pentru consolidarea  sunetului J, diminuarea comportamentului opozant.

Obiective:

O1: Să  recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;

O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;

O3: Consolidarea sunetului J , diminuarea comportamentului opozant.

 

Săptămâna 17-21 februarie 2020

Tema săptămânală: “ Sa invatam sa rezolvam problemele dintre prieteni

 

Luni, 17.02.2020                                                 

Subtema: Ne jucăm şi ne certăm.

Activităţi:   1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Alfi, Pufi şi Puşu ne învaţă să rezolvăm problemele între prieteni – interpretare de scenarii prin joc de rol;
  2. Obiectul misterios- joc de atenţie şi perspicacitate;

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;

O2: să-şi dezvolte empatia faţă de ceilalţi;

O3: să-şi dezvolte capacitatea identificării emoţiilor prin joc;

O4: Să înveţe să rezolve problemele care pot să apară într-o relaţie de prietenie;

O5: Să exerseze strategii de rezolvare a problemelor şi să reacţioneze adecvat în situaţii conflictuale.

O6: Să-şi dezvolte atenţia, perspicacitatea şi gândirea logică.

 

Marţi, 18.02.2020

Subtema: Nu te supăra prietene

Activităţi:   1. Cei trei prieteni – poveste terapeutică;

  1. Martin, Mac şi Pui sunt din nou prieteni – scenetă joc de rol;
  2. Mingea buclucaşă –joc de mişcare şi atenţie..

Obiective:

O1:să audieze cu atenţie textul povestirii, să desprindă mesajul emoţional şi educaţional din poveste;

O2: să-şi manifeste prin joc empatia faţă de stările emoţionale ale celorlalţi, prin gesturi (mângâiere, îmbrăţişare, etc.);

O3: să înţeleagă propriile emoţii şi pe ale celorlalţi;

O4: să-şi dezvolte atenţia şi perspicacitatea ;

O5: să-şi dezvolte motricitatea grosieră;

O6: să dezvolte o atitudine pozitivă în timpul jocului.

 

Miercuri, 19.02.2020

Subtema: Pritenul meu necuvântător

Activităţi:   1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Am sau îmi doresc un animal de companie – dezbateri în grup;
  2. Cel mai bun prieten necuvântător – activitate plastică.

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;

O2: Să-şi dezvolte abilitatea de a comunica cu colegii de grupă;

O3: Să-şi exprime dorinţele şi nemulţumirile;

O4: Să înveţe beneficiile relaţiei cu un animal de companie;

O5: Să menţină ordinea la spaţiul de lucru;

O6: Să aleagă culorile potrivite şi să-şi menţină poziţia corectă la masa de lucru.

 

Joi, 20.02.2020

Subtema: Ştiaţi că?

Activităţi:   1. Cânele, cel mai bun prieten al omului – filmuleţ educativ;

  1. Ajută-l pe Grivei să ajungă la os – joc de perspicacitate, îndemânare, dezvoltarea motricităţii fine şi grosiere;

 

Obiective:

O1:Să  urmărească cu atenţie filmuleţul şi să înţeleagă scenariul;

O2: să comunice impresii, idei pe baza observărilor efectuate;

O3: Să identifice calităţile pe care le are câinele;

O4: Să respecte regulile jocului;

O5: Să-şi dezvolte perspicacitate şi îndemânarea, atitudinea de inventivitate şi capacitatea de a avea idei în cadrul jocului.

 

Vineri, 21.02.2020

Subtema: Logopedia distractivă.

Activităţi:   1. Tractoraşul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;

  1. Jojo şi cutiuţa silabelor –joc pentru consolidarea sunetului J.

Obiective:

O1: Să  recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;

O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;

O3: Consolidarea sunetului J şi despărţirea corectă în silabe a cuvintelor ce conţin sunetul J ;

O4: Să participe cu interes şi plăcere la activitate.

 

Săptămâna 24-28 februarie 2020

Tema săptămânală: “ Sursele mele de informatii?”

 

Luni, 24.02.2020                                                  

Subtema: Ştiu să mă informez..

Activităţi:   1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Sursele mele de informaţii – dezbatere în grup;
  2. Telefonul fără fir- joc de dezvoltare a abilităţilor de comunicare şi a simţului auditiv;

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;

O2: să comunice impresii, idei pe baza observărilor efectuate;

O3: dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi a simţului auditiv;

O4: participarea cu atenţie la joc atât în calitate de receptor cât şi de emiţător;

O5: să respecte regulile jocului.

 

Marţi, 25.02.2020

Subtema: Prima mea carte.

Activităţi:   1. Am nevoie de informaţii – joc de rol;

  1. Prima mea carte – activitate plastică;
  2. Găseşte perechea –joc cu jetoane.

Obiective:

O1: Să –şi dezvolte abilitatea de a interpreta un rol:

O2: Să înţeleagă şi să transmită mesajul din rolul care i-a fost atribuit;

O3: Să descopere cât mai multe mijloace de informare, potrivite vârstei lor;

O4: să compună în mod original şi personal spaţiul plastic;

O5: să-şi formeze o ţinută corporală corectă

O5: să-şi dezvolte gândirea logică şi memoria;

 

Miercuri, 26.02.2020

Subtema: Micile enciclopedii

Activităţi:   1. Cercul prieteniei- Cine sunt?; Cum ma simt azi? De ce ma simt aşa?- împătăşirea cu ceilalţi;

  1. Micile enciclopedii– film educativ;
  2. Săculeţul fermecat – joc pentru dezvoltarea gândirii şi simţului tactil.

Obiective:

O1: Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de auditor cât şi de vorbitor;

O2:Să  urmărească cu atenţie filmuleţul şi să înţeleagă scenariul;

O3: să comunice impresii, idei pe baza observărilor efectuate;

O4: Să-şi dezvolte atenţia, gândirea logică şi simţul tactil;

O5: Să fie apt să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte;

 

Joi, 27.02.2020

Subtema: Ştiaţi că?

Activităţi:   1. Viaţa în stup(drumul mierii 1) – filmuleţ educativ;

  1. Zboară albinuţă – joc distractiv de mişcare;
  2. Clip, Clap schimbă locu- joc distractiv de mişcare.

 

Obiective:

O1:Să  urmărească cu atenţie filmuleţul şi să înţeleagă scenariul;

O2: să comunice impresii, idei pe baza celor văzute;

O3: Să acumuleze cât mai multe informaţii despre albine şi obţinerea mierii;

O4: Să respecte regulile jocului;

O5: Să asocieze mişcările sugerate de joc;

O6: Să-şi dezvolte spiritul de echipă..

 

Vineri, 28.02.2020

Subtema: Logopedia distractivă.

Activităţi:   1. Trenuleţul sunetelor– joc/exerciţiu de pronunţie;

  1. Ne distrăm şi comunicăm cu sunete silabe, propoziţii şi fraze –joc pentru dezvoltarea abilităţilor de comunicare.

Obiective:

O1: Să  recunoască sunetele din paletarul logopedic, să asocieze sunete cu imagini;

O2: Să-şi îmbunătăţească ritmul vorbirii, să conştientizeze importanţa exerciţiilor de relaxare şi de respiraţie pentru îmbunătăţirea ritmului şi fluenţei vorbirii şi menţinerea stării de bine;

O3: Să repete prin joc sunetele consolidate, să despartă cuvinte în silabe şi să alcătuiască propoziţii şi fraze ;

O4: Să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte.